Rosemary White ile DIR-OT Perspektifi Programı

 

DIR-Floortime modelini alanında duayen bir klinik ergoterapist olan Rosemary White ile birlikte farklı bir bakış açısıyla sunan bu program, katılımcılara özellikle sosyal etkileşim temelli zorlukları olan bireylerle başarılı sonuçlar elde edebilmek adına DIR modeli temelli teorik ve pratik birçok kaynak sağlayacaktır. Program toplam her biri 3 gün süren 3 modülden (toplam 9 gün) oluşmaktadır.

 

1.Modül: DIR-OT modeline giriş ve teorik altyapı - 29-30 Kasım 1 Aralık 2019 (Yeni dönem başlangıcı Nisan 2020'dir. Güncel Tarihler yakında ilan edilecektir.) 

 

 

Vaka temelli bu modül otizm, duyu bütünleme, motor kontrol ve motor planlama zorluklarının yanı sıra ilgili diğer zorlukları olan çocuklarda iletişim temelli DIR® / Floortime Yaklaşımı üzerine odaklanmaktadır.

Bu modülde sunulan vaka çalışmaları çocukların gelişimi ve ilerlemesiyle beraber hedefleri, etkileşim stillerini ilk değerlendirmeden başlayarak detaylı bir şekilde incelenmesini içerir.

 

1. Modülün Öğrenme Hedefleri:

 

- Katılımcılar çocuk ve ailesi ile çalışırken ilişkiyi ön plana çıkarmanın önemini kavrayacaklardır. 

- Nörobiyolojide otizm, duyu bütünleme problemleri ve gelişimsel gerilikler ile ilgili son araştırmalar hakkında bilgi sahibi olacaklardır. 

- Çocuğun ve ebeveynin / bakıcının (öğretmen / yardımcı / terapist) bireysel farklılıklarının (duyusal işleme, düzenleme, iletişim (sözel ve sözel olmayan), postüral kontrol ve praksis) ilişkiyi nasıl etkilediğini daha net kavrayacaklardır.

- Çocuğun niyetlerini jest, duygu ve dil yoluyla göstermesi ve çocukları okuyup etkili bir şekilde cevap verilmesi için etkileşimin desteklenmesinin önemini kavrayacaklardır.

- Çocuk ve birincil bakım vereninin (ebeveyn, öğretmen, yardımcı) güçlü bir ilişki geliştiren koçluk rolüne geçirebilmenin yollarını öğreneceklerdir.

- Kardeşlerinin ve akranlarının oyunlarında birbirleriyle etkileşimlerinin nasıl desteklenmesi gerektiğini kavrayacaklardır.

- Tedavi seansı sırasında ve sonrasında düşünmenin ne kadar önemli olduğunu öğreneceklerdir. 

 

2.Modül: DIR-OT modeline göre değerlendirme ve yorumlama - 7-8-9 Şubat 2020 

 

3.Modül: DIR-OT modeline göre müdahale - 15-16-17 Nisan 2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rosemary White, 0TR Kimdir?

1972'den beri ergoterapistlik yapmakta olan Rosemary White, Amerika Birleşik Devletleri'nde ve Kanada'da, Avrupa'da, Güney Afrika'da, Uganda'da ve Avustralya'da uluslararası alanda verdiği her eğitimde klinik anlamda katılımcılara oldukça zengin deneyimlerini sunmuştur. Rosemary bir klinisyenin ihtiyacı olan örnek klinisyendir! Nörogelişimsel terapi eğitimini Londra'da Bobath'lardan, Duyu Bütünleme eğitimini Los Angeles'de Dr. A. Jean Ayres'ten ve DIR/Floortime S modeli eğitimini Stanley Greenspan ile Serena Wieder'dan almıştır. Şu anda Washington-Seattle'da pediatrik fizyoterapi ve ergoterapi hizmeti sunan bir kliniği bulunmaktadır. Rosemary 2002'den bu yana ICDL'in (Interdisciplinary Council on Developmental and Learning Disabilities) kıdemli eğitmeni olarak görev yapmaktadır ve ICDL'in "Bebek ve Erken Çocuklukta Ruh Sağlığı ve Gelişimsel Bozukluklar" doktora programında da eğitmen olarak bulunmaktadır. Ayrıca Washington Üniversitesinde Bebek Ruh Sağlığı programında da klinik eğitmen olarak bulunmaktadır. Profectum vakfının eğitmenleri arasındadır ve DIR-FCD ergoterapi bölümünün koordinatörüdür.